torsdag 10. april 2014

Rillejakke med hulsnoninger og kyse med havskummønster

Jeg syntes rillejakken til Lene Holme Samsøe er så fin, så da måtte det jo lages et eksemplar av denne. I kista mi lå det noen nøster Alpa garn, og jeg satset på at det skulle bra. Prøvelapp er ikke helt min greie. Jeg la opp til størrelse 6 mnd og strikket lengden til 1 år. Denne passet fint til husets ettåring, og det er absolutt ingen umulighet at det blir flere eksemplarer av denne.


Strikkefakta
Oppskrift: Babystrik med pinde 3
Størrelse: 6 mnd, lengden til 1 år
Garn: Alpa fra Europris, farge 102
Garnforbruk: 170 gram
Pinne: 3 mm
 
 


Ny jakke krever også ny lue. Syntes det er så mange søte kyser som legges ut, og jeg testet denne fra Garnstudio. Jeg brukte Drops baby merino slik at den er garantert kløfri.

1 kommentar:

  1. Denne jakka er utrolig nydelig! Kjempesøt lue også, den må jeg prøve en dag:)

    SvarSlett